#86 Julian Dworak – o reklamie, emocjach i życiu

Listen to „#86 Julian Dworak – o reklamie, emocjach i życiu” on Spreaker.

W Polsce wszyscy znają się na polityce, piłce nożnej, wspinaczce wysokogórskiej i … reklamie.

„Każdy”, kto prowadzi biznes umie sam napisać scenariusz i wyreżyserować spot. A co drugi marketingowiec patrząc na reklamy myśli … zrobiłbym to lepiej.

Są jednak na świecie ludzie, którzy oglądając reklamę widzą w niej nie tylko to, co na pierwszym planie, ale również to co zaszyte pod spodem. Ci, dla których produkcja reklam to sztuka zaczynająca się preludium w postaci Strategii, a następnie przechodząca przez akty koncepcji, kreacji, storybordów, aż … po realizację, montaż, postprodukcję i dopiero w epilogu pojawia się emisja.

I jestem bardziej niż przekonany, że i tak pomieszałem, przekręciłem i zagmatwałem. Ale to nic nie szkodzi.

Bo gościem kolejnego odcinka #HerraOnAir jest Julian Dworak.

Kim jest Gość? – Producent związany z branżą komunikacji marketingowej od 1999 roku. Z powodzeniem zrealizował dziesiątki produkcji filmów reklamowych. Pracował dla największych polskich reklamodawców i czołowych agencji reklamowych realizując znaczące i nagradzane produkcje filmowe dla branż: finansowej, telekomunikacyjnej, farmaceutycznej, FMCG a także kampanie społeczne. Przez ostatnie 12 lat związany ze studiem Opus Film, obecnie pełni funkcję Dyrektora Klubu Producentów Reklamowych przy SAR Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej.
Absolwent Łódzkiej Szkoły Filmowej.

A czego dowiecie się z naszej rozmowy?
– kim jest Julian
– jaka jest rola producenta przy tworzeniu konceptu reklamowego
– kto jest najważniejszym partnerem producenta w czasie tworzenia reklamy video
– jaka wartość dla Klienta wynika ze współpracy bezpośrednio z domem produkcyjnym
– ile czasu trwa produkcja klipu reklamowego
– ile spotów telewizyjnych to lokalne produkcje, a ile z nich to adaptacje
– co sprawia, że jedne spoty „chwytają” i na długo zapadają w pamięć odbiorców, a inne przepadają bez echa
– dlaczego reklamy świąteczne tak mocno przekłamują rzeczywistość
– ile lat Julian pracuje w branży
– kiedy reklamy zaczną być tworzone np. Telefonami
– czy RTM ma szansę wejść do produkcji dużych spotów telewizyjnych
– co jest odskocznią dla twórców pracujących w reklamie
– czy wypalenie zawodowe jest problemem w branży
– jaka jest funkcja Klubu Producentów Reklamowych przy SAR
– jakie są główne wytyczne w Białej Księdze dotyczące reklamy
– czy Julian jest jeszcze dzisiaj zaangażowany w produkcję
– jakie konkursy organizuje SAR
– czego życzyć producentom reklam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *